Byte webdesign logo

Investeer in webteksten, en in webdesign

Webdesign

U wilt een nieuwe website. En het eerste wat u doet, is: een webdesigner bellen! Althans, dat doen de meeste ondernemers.

Doe het deze keer anders:

  • Reserveer minimaal evenveel budget voor waardevolle webteksten!
  • Design en content een goede balans;
  • Wat heeft u aan een prachtig omhulsel zonder de juiste inhoud?

    Voor alle online content — van lange webteksten, blogs en online columns tot kortere teksten als productomschrijvingen — geldt dat u hooguit een paar seconde hebt om de lezer te pakken. Bent u hem of haar kwijt, dan wordt de website weggeklikt en krijgt u de bezoeker meer terug. Daarom hou het in het begin kort. Heel kort. Zorg dus dat de belangrijkste informatie voorin staat. Zo weet de lezer dat er wat te halen valt en leest hij of zij door. De tekst op uw website speelt dus een zeer belangrijke rol.

    Helaas zijn er nog te vaak webbouwers tegen die wél verstand hebben van websites maken, maar niet van online marketing.

    Wat daarvan komt? Dit:

    Ondernemers met prachtige maar waardeloze websites.

    Wij ontwikkelen de nieuwe website samen met u! U kent het product, de markt en de doelgroep het beste en bent dus nauw betrokken bij het eindresultaat. Daarom bespreken we met u wat voor website u zelf in gedachten heeft, voor welk doel en met welke functionaliteit.

    Maar de content mag vooral niet te duur zijn, en wordt anders wel uit een foldertje gekopieerd. Of even op een Zondag door de ondernemer zelf geschreven.

    Vervolgens presenteren ze vol trots hun nieuwe website aan vrienden, familie en zakenrelaties. Die zeggen allemaal hetzelfde: ‘Mooie website! Veel succes ermee!’ Maar daarna blijft het stil…bezoekers komen, en verlaten de website weer net zo stilletjes .

    U Heeft wervende webteksten nodig

  • die direct de aandacht van uw lezers pakken (voordat ze doorklikken naar een andere site)
  • Uw bezoekers vertrouwen geven in u en uw product en/of dienst
  • Precies die voordelen en resultaten benadrukken waarnaar uw klanten verlangen
  • Overtuigen dat uw dienst of product het waard is om geld aan uit te geven
  • Wervend en persoonlijk geschreven zijn
  • en natuurlijk tot actie aanzetten!

    Nee, content mag vooral niet te duur zijn, en wordt anders wel uit een foldertje gekopieerd. Of ‘even’ door de ondernemer zelf geschreven.

    Vervolgens presenteren ze vol trots hun nieuwe website aan vrienden, familie en zakenrelaties. Die zeggen allemaal hetzelfde: ‘Mooie website! Veel succes ermee!’ Maar daarna blijft het stil…bezoekers komen, en verlaten de website weer net zo stilletjes .

    Liever een minder mooie website die iets oplevert, dan een gelikte site waar geen bezoeker zich door aangesproken voelt.

    Die (extra) investering in waardevolle webteksten verdient zich snel terug.

    Is webdesign dan niet belangrijk?

    Jawel, ontzettend belangrijk. Wanneer content en design elkaar versterken…wow. (U kunt zelfs beargumenteren dat design óók content is.)

    Er zijn dan ook webdesigners die online marketing wél snappen, en ondernemers daar goed bij helpen. Door waardevol webdesign, én door goed advies. Deze webdesigners zullen u hetzelfde vertellen als wat hierboven beweerd wordt. Dat u ook budget moet reserveren voor een copywriter

    Investeer in zowel webteksten als webdesign.

    Laat beide elkaar aanvullen en versterken, en gun uzelf een optimale website.

    Copyright B-yte Multimedia Design door Byte Webdesign. | Disclaimer | Sitemap